Home

Start rit 2015

Welkom op de enige echte Honda PK50 Wallaroo website!

Voor liefhebbers en freaks van het handige Honda brommertje dat gemaakt is van 1989 tot 2003.

Omdat er relatief weinig informatie met diepgang te vinden is op het internet, zijn we op het idee gekomen er een website voor aan te maken.

Op deze site zullen alle geproduceerde types aan bod komen waarbij de speciale uitvoeringen uitgelicht worden.

Voor vragen en of info mail: info@hondawallaroo.nl

Zaterdag 10-9-2016 j.l. waren we aanwezig om onze clubgenoten te steunen tijdens de 50cc brommercross Moped Wars in Laarne , Belgie. Voor de foto’s van dit geweldige evenement zie Wallaroo On Tour, Moped Wars 2016!

 

136 reacties op “Home

  1. Hi,

    Ik ben van oudsher een groot Camino en Wallaroo liefhebber en heb dan ook een Camino volledig gerestaureerd en zojuist een snorvariant Wallaroo Deluxe uit Belgie gekocht. Ik kom uit Helmond en zou graag contact krijgen met de mensen achter deze site. Wellicht kan ik ook eens op een meeting (Wallaroo on tour) komen kijken als er een 2013 variant komt.

    Ik heb ook nog een ander leuk Honda speeltje, maar die past hier niet thuis.

    Wellicht kun je me eens mailen!

    Groet Roy
    Helmond

  2. Hallo
    Ik heb onlangs een honda wallaroo overgekocht van iemand ik heb juist een vraag hoe en/of waar kan ik zien hoeveel nog in mijn naftetank zit en hoeveel kan er in ? En hoeveel km zou ik kunnen rijden
    Met een volle tank?
    Dank bij voorbaat

    • Hallo,

      Als je de dop van de tank haalt kun je zien hoeveel erin zit.
      Er kan 3,3 liter brandstof in de tank.
      Hoever je er mee kan rijden hangt af of de brommer wel of niet is opgedreven.
      Origineel moet je er toch wel 150km mee kunnen rijden.

        • Hallo.
          Ik heb een vraagje ik ben deze namiddag stilgevallen met mijn wallarootje en kreeg hem niet direct gestart .
          Na een tijdje wachten kreeg ik die terug in gang en kwam een dikke blauwe rookwolk uit mijn uitlaat.
          Er zat 2takt nafte in dus ik weet niet van wat het nu zou zijn kunnen jullie mij soms helpen?
          Mvg en dank bij voorbaat.

          • lijkt erop dat hij “verzopen” is geweest.
            Choke er op laten staan? of sproeier te groot?

            Weet verder je setup niet dus het is moeilijk inschatten

  3. Beste

    Ik ben de bezitter van een Wallaroo uit ’99 met 19.700km. Momenteel staat hij bij de garagist met een kapotte krukas. Dit herstellen zou honderden euro’s kosten. Is dit nog de moeite? De garagist geeft er 50 euro voor bij aankoop van een andere brommer bij hem (nieuw of tweedehands) …

    Groeten

    Philippe

    • Hallo Phillippe,

      Het hangt af hoe de algehele staat van jouw wallaroo is. Als deze verder nog goed is zou ik hem repareren. De brommer is in nette staat sowieso meer dan 50 euro waard. Ik adviseer je om een gebruikt motorblok te kopen (of complete wallaroo als donor)voor maximaal 100 euro.
      Dan kun je relatief voor weinig weer een hele tijd rijden. succes!

  4. moet dat niet 20ml op 1 liter zijn
    1:50= 1liter olie op 50 liter benzine of 1000ml op 50000ml
    voor 1 liter benzine is dat dus 20ml op 1000ml

  5. Hallo Jeroen,

    die stickersets liggen helaas nergens meer in de winkel, het is sowieso geen Nederlandse uitvoering geweest dus de kans dat je deze in Nederland vindt is vrijwel uitgesloten.
    Het beste is om je kleurcode mee te nemen naar een Honda dealer die het digitale onderdelen systeem van Honda heeft. Met die kleurcode zijn de stickers mogelijk nog te bestellen.
    Maar ook Honda ruimt op waardoor er steeds minder verkrijgbaar is.
    Na laten maken door een goed stickerbedrijf ahv voorbeelden is ook een optie. Je zal dan snel 100 euro voor een setje kwijt zijn.

    succes

    • jahoor dat kan,
      er zijn ook steuntjes voor beschikbaar.

      nadeel is dat je achterveer veel te lijden heeft en je frame zal bij de ophangpunt van de veer bovenin mogelijk scheuren.

  6. Kunnen jullie mss aan een wallaroo bedradigschema komen of maken . Zou me erg hard verderhelpen . Vriendelijke groeten .

    • beste Sander,

      het schema staat in het originele instructie boekje.
      Deze heb ik wel echter niet digitaal.
      Als je aangeeft welke deel van het schema en welke type wallaroo je hebt, kan ik kijken of ik er een foto van kan maken.

      grtz

  7. beste

    ik heb een originele wallaroo en zou deze hard willen laten op trekken. snelheid hoeft niet (60 ofzo is hard genoeg) moet een cross wallaroo worden.

    kunne jullie zeggen welke onderdelen ik er hiervoor moet opsteken( uitlaat, cillinder,carbu, vario, vertanding,…)

    alvast bedankt!
    groetjes jeff

    • hallo,

      als cilinder is een Gilardoni erg goed
      monteer daarbij een HPI ontsteking en een 16mm carburateur, dan zal hij wel vertrekken.
      Stel wel je vario goed af, ook je achterkoppeling kun je nog verder optimaliseren met druk en trekveertjes.

  8. Hallo, ik heb een schijf vanvoor van top Racing op m’n wallaroo maar als ik de bus ervan erop zet is er nog maar heel weinig schroefdraad op om de moer vast te zetten. Ik heb dan ook de originele bus gebruikt maar nu ligt de riem niet helemaal tot beneden en staat vario vanachter al Open. Wat kan ik hieraan doen aub? Ook moet ik de choke altijd laten opstaan om te rijden. Heb carbu zelf helemaal gekuist en binnen gedaan bij brommershop maar is nog altijd hetzelfde. Er staat een mallosie 50 geloof ik op en dito plus. Rijden doet ie goed met choke op. Weet iemand raad ? En hoe kan ik lid worden van wallaroo club ik ben zelf van Be.

    • hoi
      in principe moet de originele vario bus goed zijn.
      De snaar ligt voor nooit helemaal onderin.
      Zitten nog wel alle “tandjes”op je krukas, (waar de starter krans op zit) vaak zijn die stuk waardoor de inbouwmaat niet meer klopt.

      Je choke probleem kun je in jouw sproeier zoeken.
      Trekt hij overigens valse lucht?
      Controleer eventueel ook of je membraam plaatjes niet kapot zijn. Deze zit onder je spruitstuk.

      succes

      p.s.

      echt “lid”worden van de club kan nog niet..

      We zijn nu met 7 vaste leden.
      Elk jaar rijden we een rit, daar kun je altijd aan meedoen, dit is elke 1e zondag in juli.
      Een t-shirt kun je uiteraard ook bestellen.

  9. Hoi,
    Ik heb een tijdje geleden een wallaroo gekocht (25euro)
    En het uiterlijk opgeknapt
    Nu wil ik hem harder laten rijden en niet al te duur
    Ik zou hem graag ront de 100km willen laten rijden wat is het slimst op te kopen alvast bedankt

    Gr. Jens de Waele

  10. Hallo,
    Heb ook een wallaroo,denk dat ie van 99 is,maar kun je aan het
    framenummer zien van welk jaartal ie is?
    Sinds de kentekens van 2005 weet je nooit meer een jaartal.
    Grt,
    Eric

    • hey Eric,

      mogelijk is het aan het frame nummer te zien, echter hebben wij die niet per jaar paraat.
      Dat is iets voor de toekomst.

  11. beste,

    ik ben een wallaroo van een vriend vanmij aan het maken, maar krijg deze niet draaiend, ik heb de carbu,luchtfilter, benzinetank uitgekuist en zitte nieuwe leidingen op, de cilinder is vervangen want de vorige was warmgelopen,heb ik het membraam en spruitstuk gecontrolleerd, deze waren nog zeer goed,
    de bougie vonkt goed, en ik heb compressie,
    soms start deze van de eerste kick en blijft dan een 10-20 sec draaien en valt dood, heb ook al geprobeerd met start pilot, maar steeds hetzelfde effect,

    kan je me misschien helpen??

    mvg en alvast bedankt, kay

  12. Hallo,
    Ik lees op jullie site dat er op het eind de wallaroo’s in spanje gemaakt zijn.
    Weten jullie ook vanaf welk jaar,ik heb ook zo’n montesa plaatje op mijn
    brommer,en die is denk ik van 1998/1999.
    Grt,
    Eric

  13. Hoi,
    Ik ben Jan uit Gent en ben sinds een paar dagen in het bezit van een Wallaroo Klasse B die nog maar 2700 km’s heeft gereden.
    Zo te zien is alles nog origineel en daarom rijdt ie dan ook op de kop 45km/h.
    Ik zou hem toch graag 60 km/h doen rijden.
    Heb er zopas een Sito potje onder gemonteerd, maar dat geeft maar 5 km/h extra…
    Er wordt steeds over een vario-bus of vario rondeel gesproken, maar ik heb de boel al eens gedemonteerd en ik zie daar wel een soort stalen bus, maar dat lijkt me de noodzalijke bus die over de krukas zit.
    Bij oudere Peugeot modellen zat er inderdaad een soort bus die je er eenvoudig kon uithalen, maar is dit bij een Wallaroo ook zo?
    Wat ik ook constateer, is dat de riem vooraan behoorlijk diep ligt (kleine diameter) en dat ie achteraan niet volledig op z’n grootste diameter geraakt. (bij stationair draaien)
    Zou die riem te kort kunnen zijn of wat zou er hier gaande kunnen zijn?
    Alvast bedankt voor de antwoorden. :-)

    • Hallo Jan,

      de bus moet je laten zitten die is altijd hetzelfde.
      Wat je aan moet passen is de plaat die in het ronde koppelingshuis zit aan de voorzijde, je weet wel waar de 6 rollers in zitten.
      Door een bollere plaat van 25 graden de monteren en het gewicht van de rollertjes aan te passen (afhankelijk van wat voor soort uitlaat) kun je al snel 10km/h snelheids verhoging bereiken.
      In het geval van een sito uitlaat heb je relatief zware rollers nodig. Pas ook je sproeier aan naar ongeveer 78 of 80. Luchtschroef van je carbu (kleine schroef) 1 1/2 slag open draaien.

      Je v-snaar is niet te kort denk ik.
      Je hebt gelijk dat het niet ideaal is dat de v snaar achter al wat dieper ligt.
      Maar dan komen er andere dingen bij kijken om dit op te lossen.

      Succes!

      • Hoi Admin, Superbedankt voor al je raad. Ik heb hier nog een sproeier liggen van 82. Is dat ook nog goed?
        Mijn uitlaat is dus een SITO- potje waar ik de vernauwing al uitgehaald heb.
        Die “bolle” schijf heb ik daarnet gaan halen. Die monteer ik straks ook nog. Hopelijk gaat hij dan met al dat moois toch 60 km/h gaan rijden…

      • Hoi Adminen mede Wallaroo-freaks,
        Ik heb die plaat of ster gemonteerd en de sproeier (voorlopig) nog niet en hij rijdt nu volgens de km-teller zo’n 60-65km/h.
        Wat ik wel constateer, is dat de vario vrij laat begint te openen. Hij doet het uiteindelijk wel, maar eerst hoor je de motor eers nog wat “brullen” alvorens ie helemaal opengaat.
        Wat voor gewichten zouden jullie me aanbevelen? Ik heb de indruk dat deze te licht zijn… Het zijn in elk geval nog de originele gewichten die erin zitten…
        Graag een beetje raad.
        Alvast bedankt. :-)

  14. Dag beste admen ik heb een vraag ivm met mijn wallaroo A-klas (rijd ong 40) . Ik wil weten hoeveel mijn wallarootje zou rijden als ik een nieuwe 50cc steek en een Sito+ uitlaat zou steken hoeveel denk je dat mijn wallaroo zal rijden ? Met vele groetjes Roy !!!

    • hallo Roy,

      als je een A classe sneller wil maken moet je ervoor zorgen dat je een 50cc cilinder van een B classe kan monteren.
      Hiervoor moet je de carter iets uitfrezen met een dremel of het cilinder gedeelte dat in je blok valt iets afdraaien.
      Er zijn ook 50 snel cilnders te koop die al afgedraaid zijn en direct passen.

      Zolang je een A classe cilinder hebt zal je wallaroo niet beel harder dan 50 kunnen rijden met een sito.

      Succes!

  15. Admin zeer bedankt voor de info maar kan je ook die sito uitlaat onbegrenzen zoals die versmalling aan de uitlaatpoort ? En ik was aan het kijken om een nieuwe Airsal 50cc te plaatsen Maarja nu dat je zegt dat ik mijn Carter moet uitfrezen vrees ik dat deze cilinder niet geplaast zal kunne worden of tenzij een cilinder met 2uitlaatpoorten ?

      • Bij de Sito moet je de restrictie ring eruit boren die er vooraan in zit.
        De carter uitdremelen is niet veel werk, zorg ervoor dat je je blok goed afplakt zodat er geen spanen in vallen.

          • Hoi Iedereen.
            Heeft een A-klasse t.o.v. een B-klasse dan dezelfde krukas?
            Is de cilinder dan het enige verschil? Volgens mij zitten er ook nog enkele andere verschillen, zoals (denk ik) sproeiergrootte, lucht-aanzuig hoeveelheid, instellinngen van de vario enz…

  16. Hoi Admin, Kan jij me een adres geven of een persoon die me snel aan vario-rolletjes kan helpen? Ik zou gaan voor een setje van 9g/stuk en een setje van 10g/stuk. Nu zitten er 8g in…
    Op het web is het best lastig om soortgelijke spulletjes te vinden…

  17. Hoi terug,
    ALweer een nieuw vraagje…
    Ik las hier op de site iets over de CDi die (in Nederland) begrensd zou zijn… Is dit dus werkelijk alleen in Nederland zo of is ook bij ons hier in België?
    Mijn Wallaroo is altijd in België gebleven, dus een échte Belg. Zou die dat mogelijks hebben? ‘t Is een klasse B

  18. Halo ik heb een A-klasse walleroo zelf weet ik er niet veel van maar als ik optrek trekt hij lijk valse lucht hoe kanje dit oplossen en hebben jullie een handleiding online ? want die heb ik er niet bij gekregen bij de aankoop. ook zo ik willn zorgen dat hij 40rijdt hoe zou ik dit op een goedkope manier kunnen oplossen ? (Alles is orgineel )

    • hallo Jordy

      er is helaas geen handleiding, er zit overigens nooit een handleiding bij die je met deze problemen helpt.
      Voor wat betreft de valse lucht, je moet nagaan of al je dichtingen nog goed zijn. Bijv krukas keerringen, afdicht o-ringen bij je spruitstuk, pakkingen tussen spruitstuk en motorblok en natuurlijk je cilinder pakkingen. Als je wilt dat hij 40 rijdt, zul je eerst je uitlaat uit moeten boren of een sito monteren. daarna je koppelingsplaat vervangen voor een 25 graden plaat mt zwaardere rollers. pas je sproeier aan naar 75 en geef wat meer lucht.
      succes!

  19. Dag beste admin ik heb mijn cilinder gekocht voor men WALLAROO . Mijn cilinder is van AIRSAL T6 50cc cilinder voor walla en het is een 50cc snel . Maar mijn vraag is nu als ze deze steken met een sito uitlaat hoeveel zal die al rijden ? Mijn schatting is 50-55 . En nu rijd hij met ori 50cc en ori uitlaat 42km/u

    • Beste Roy,

      de topsnelheid hangt niet alleen af van de cilinder en uitlaat. De koppeling speelt een grote rol. Als je sneller wil rijden zul je deze aan moeten passen. dwz, een bollere plaat (S72) en zwaardere rollers.
      Met goed afstellen moet je makkelijk 60 km/h kunnen halen.

  20. hallo
    Weet iemand hoe je kan zien of je met een oud blok of jong blok te maken hebt,naar het schijnt verschillen de rollagers van de krukas,ik heb blokken liggen en wil lagers bestellen zonder ze eerst allemaal open te gooien.
    alvast bedankt francky

  21. Hoi Admin en mede Wallaroo-lovers. :-)
    Mijn Wallaroo rijdt nu met originele cilinder klasse B, Sito+, gewichtjes van 10g aan een top van net 60km/u.
    Ik wil’m toch nog iets sneller. Is een Tecnigas-uitlaat hiervoor een goede uitkomst?
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Jan.

    • met die uitlaat heb ik geen ervaring. Een ginelli pro5 daarintegen geeft makkelijk 10 km/h meer. Probeer het zou ik zeggen, je zult wel het gewicht van de rollers aan moeten passen (verlagen)

  22. Hoi allemaal.
    Ondertussen toch zo’n Tecnigas-uitlaat gemonteerd. Prestaties vallen dik tegen! Nauwelijks sneller dan een Sito+-potje.
    Admin, je adviseerde me een Gianelli pro-uitlaat, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Wel heb ik een Polini-uitlaat op de kop kunnen tikken. (moet nog aankomen) Die kerel beweerd bij hoog en bij laag dat die Polini écht wel zeker 10 km/u winst zou moeten opleveren. Polini ken ik al van begin de jaren ’90 van hun zéér goede snelle cilinders voor op de Camino, maar tot voor kort wist ik zelfs niet dat zij ook uitlaten hebben gemaakt. (–>voor Wallaroo)
    De meest beruchte uitlaten van in die tijd waren toch wel de Leovinci als je’t mij vraagt.
    @ Admin: Om nog eens terug te komen op de vario-gewichtjes… Waarom verminderen met een snelle uitlaat? Ik heb nu 10g zitten en dat lijkt wel goed te werken…
    Graag wat meningen hierover…

    • hallo,

      een polini uitlaat heb ik geen ervaring mee, kwam niet veel voor dus weet niet of dat een goed teken is.
      Probeer hem uit zou ik zeggen.
      Per brommer is het zoeken na de ideaale gewichtjes. Elke uitlaat type vraagt zijn eigen afstelling met gewichtjes. Ooit lijkt het toerental o,k, echter na het plaatsen van iets minder gewicht kan de brommer ooit net wat meer toeren maken en daardoor een hogere top bereiken. Ze mogen uiteraard ook weer niet te licht zijn, anders krijg je zinloze overtoeren. Heb je ook een “bollere”vario plaat gemonteerd van 25 graden?
      Leovince is tegenwoordig erg moeilijk om aan te komen. Nieuw al helemaal.

    • hallo Roy,

      het zal zeker iets uitmaken, echter is de vario/koppeling de spil in het opvoeren. je zult er voor moeten zorgen dat de vario verder uit kan zetten. Dus monteer een bollere 25 graden plaat en stel je gewichtjes af. monteer bij voorkeur een koppeling van polini. vergeet de sproeier niet te vergroten naar 78 oid.

      succes!

  23. Hallo iedereen.
    Even mijn ervaringen delen…
    Mijn Walla is dus een klasse B en ik heb zopas gezien dat de originele sproeier een 82 is. Vrij groot als je’t mij vraagt.
    Maar goed, die heb ik nu vergroot naar 90. Morgen komt hopelijk m’n bestelde Polini uitlaat toe en dan ben ik eens benieuwd wat dat gaat geven.
    Ik heb gewichtjes gemonteerd van 10g. Het is dus een originele 50cc cilinder klasse B die eronder zit.
    Liefst had ik een nieuwe Leovinci gemonteerd, maar die zijn inderdaad héél moeilijk te vinden. :-(
    To be continued. ;-)

  24. Danku admin voor de info ik heb vandaag een motorblok gekocht voor 30euro in goede staat maar het is een A-blok maar wat is nu het verschil tussen een A-klas motorblok en een B-klas motorblok , wat zijn zo wat de verschillen met vele groeten Roy

    • hallo Roy,

      a klasse blok is begrensd in het carter, dus een B klasse cilinder gaat niet passen.
      Dit is op te lossen door de randjes in het blok weg te dremelen of de cilinder schacht af te draaien. Verder is de inlaat van het spruitstuk begrensd met een prop en heeft de aanzuigslang een kleinere gat diameter. De sproeier is 62 terwijl die van een B klasse 75 is. Ook de koppeling is begrensd dmv een “holle “vario plaat.

      succes!

  25. hello,

    bij deze heb ik een wallaroo op gebouwd maar motorisch is die nog niet in orde aangezien er niet zo veel verstevigde krukassen meer zijn het is bedoeld om voor op circuit mee te rijden maar hoe kun je zien of het voor een b of een a klasse is? ik heb een b klasse en ook de vraag waar je kunt zien waar ze meetings/rondritten houden in belgie? aangezien hij ook zeer mooi is :)
    dank u en vriendelijk gegroet

    • hallo Sammy,

      ik kan je helaas niet vertellen of er verschil is tussen een krukas voor A of B klasse. Ik denk dat het niet uitmaakt.
      Wij hebben hier in Nederland eens per jaar een rit op de 1e zondag van juli, regio Eindhoven.
      In Belgie ken ik alleen de “camino” rit van Kurt Camps in Langdorp, zie de advertentie op de Home pagina van deze site.
      Hier rijden ook wallaroo’s mee.
      Wijn zijn aanwezig iig.

  26. Dankje admin maar je had me al eens gezegd van die Carter uit te dremelen heb je een foto waar ik kan zien waar het is waar ik het uit moet dremelen ? Grtjes Roy want ik weet niet zo goed waar ik dit moet doen

    • Hoi Roy,

      ik heb hier helaas geen foto van. Maar als je de (B klasse) cilinder past, dan zie je wel waar dat hij tegenaan loopt. Die randjes moet je weghalen, wijst zichzelf dus.

  27. Hoi iedereen, Ik heb zopas die Polini uitlaat gemonteerd en wat denk je… Niet goed!!! De motor heeft geen kracht bij lage toeren. Bij 50km/u geeft hij het al op. Nu heb ik wel behoorlijk zware rollen in m’n vario zitten. (10g) wat dit helemaal niet ten goede komt.
    De verkoper raadde me dus ook te proberen met lichte rollen. (4-5g)
    Het zou dus een uitlaat zijn die zich vooral bewijst bij hoge toerentallen.
    Bijkomend nadeel is dan ook dat ie dan veel lawaai zal maken… :-(
    Heb er nu terug m’n sito+ onder gestoken en rijdt weer 60 met behoorlijke trekkracht. Sproeier is bij een klasse B blijkbaar 82 origineel. eerder las ik hier van Admin dat het 75 zou zijn…?
    Ik weet écht niet wat ik zou doen met die uitlaat. Verder experimenteren met die polini-uitlaat in combinatie met lichtere rolletjes of de uitlaat aan de kant leggen…? Ik weet het ook niet meer…
    Ook zou ik graag eens weten of een Polini-variateur aan te raden is.
    Daar lees ik toch wel meer goede reviews over.
    Tot gauw!

    • hallo,

      als je niet wilt dat de uitlaat lawaai maakt kun je het beste de sito monteren. Je kan ook nog proberen om nieuwe demping in de uitlaatdemper te doen, maar hij zal nooit heel stil worden.
      Een polini vario werkt prima!
      Originele sproeier voor een B klasse is inderdaad 75. Voor een setup met een sito en polini vario zou 80 al voldoende zijn.

      • Hoi Admin,
        Ik heb er dus m’n Sito+ onder gehangen. Sproeier 90 erin, Polini variateur, originele membraan-klepjes en dit alles met originele 50cc klasse B.
        Trekkracht is goed en topsnelheid blijft amper 60km/u…
        Zijn er nog tips om toch een beetje meer snelheid te halen?

        • hey hallo,

          sproeier 90 is echt veeeel te groot.
          Ziet jouw bougie niet zwart?

          80 a 82 is groot genoeg, kleine lucht stelschroef 1,5 slag open (naar buiten) draaien.

          veel harder dan 60 gaat hij niet rijden met deze set up. (heb je al een 25 graden vario plaat?)
          Je zult dan echt een andere uitlaat moeten gaan monteren.
          Met gianelli pro 5 of leovinci hand made rijdt hij dan nog eens 10 km/h sneller.

          succes

          • Het is een complete Polini-vario die er op zit. Op die vario plaat staat er 15°. Die zit bij de vario geleverd. Het is een “Hi-speed” vario met onderdeelnummer: 241340. Dat moet toch volstaan denk ik zo… Die sproeier zal ik herleiden naar 82. Ik wil toch blijven gaan voor de Sito+ omdat ze hier in de buurt al aangekondigd hebben dat ze de scooters en brommers terug geregeld op de rollen gaan zetten… :-(

          • hey,

            polini heeft ook een 25 graden plaat, je kan ook de S72 van Honda nemen.
            Dat kan je mogelijk nog een iets hogere topsnelheid geven.

  28. Okee. Dan ga ik die onmiddellijk bestellen en dan ook nog m’n sproeier 82 monteren. Hopelijk nog beter resultaat… :-)
    Ook toevallig enig idee welk kleur je veer moet zijn achteraan van de vario? Ik heb een gele veer zitten…

    • de veer in je achter koppeling moet bij jouw setup origineel laten, dus blauw.
      Aanpassen van de veer in je achterkoppeling gaat pas spelen als je een 70cc cilinder monteert. Eerder is het verspilde moeite.

      • hallo Roy,

        als het goed is past deze, als je goed gelezen hebt ij de product info heb je het volgende zien staan:

        Past op:
        Honda: Wallaroo, Wallaroo 25 km, Wallaroo 45 km
        Peugeot: Fox, Fox de Luxe

        succes

        • Danku wel voor de info maar ik ga die cilinder niet zelf steken maar ik ga dat laten doen !!! En daarna ga ik hem goed roderen ! En hoe komt dat mijn walla stil valt ? Zonder mijn cilinder er inbegrepen (Cilinder is er door ) want als ik gas geven zonder shok slaat hij af !

  29. Hoi, Dat stilvallen komt hoogstwaarschijnlijk omdat je carburator verstopt zit. Wat te doen? Benzinekraantje dichtzetten,carburator demonteren, vlotterkamer eraf halen, sproeier eruit schroeven, luchtregelschroef eruit halen en met een krachtig persluchtpistool in alle gaatjes blazen. Ook in de sproeier zelf blazen uiteraard. Daarna alles weer zorgvuldig monteren en klaar. Controleer ook of de benzine vlot uit het slangetje loopt terwijl het eraf is. :-)

    • Hoi Admin en mede Walla-lovers,
      Morgen ga ik nog een beetje sleutelen aan m’n Walla en de set-up zal er dan als volgt uitzien:
      Originele 50cc klasse B, Sito potje, Polini-vario met 10g gewichtjes erin met 25° plaat, originele carburateur met sproeier 82 en originele vario-veer achteraan.
      Is dit een goede combinatie volgens jou/jullie?
      Dan kan ik met een gerust hart eraan beginnen… ;-)
      Groetjes.

  30. Hoi, klein vraagje, een honda wallaroo aklasse kan ikdie papieren laten omzetten in b klasse?zoja waar moet ik daar voor zijn en hoeveel kost mij dit?

    • hallo Tom,

      ik weet niet of dat kan.
      Ik ben bang van niet gezien de attest door Honda afgegeven is.
      Vraag het anders eens na bij rijksdienst wegverkeer (weet niet hoe dit in Belgie heet).

      Maar waarom zou je dit wilen doen?

      andere mogelijkheid is een B klasse kader met papieren kopen en alles omzetten.

  31. Hoi Admin,
    Huidige set-up: Origin. 50cc, polini-vario met 10g gewichtjes en 25° plaat, sito+, sproeier 82 en originele achterste vario-veer.
    uitslag: bij tegenwind amper 50-55km/u en bij meewind 60-62 km/u.
    Het lijkt alsof de motor de overbrenging niet rond krijgt. Die heeft nochtans enorm veel compressie—> is dus nog gezond.
    Als ik naar lichtere gewichtjes ga, gaat zelfs m’n achterste vario niet volledig meer open…:-(
    Rare boel als je’t mij vraagt.
    Wat ik wel denk… die polini-vario word geleverd met een 15° plaat. Misschien die terug beter monteren zodat die gewichtjes vlotter naar buiten kunnen gaan…? Misschien zelfs met lichtere gewichtjes…?
    Wat denk je…?

    • Hoi iedereen,
      Ik ben op zoek naar een originele band voor m’n Walla. De Michelin VM100 2 1/2-16.
      Weet je soms waar ik die nog kan vinden?
      Alvast bedankt.

  32. hallo
    Hoe komt het dat een standaard b classe met moeite 35k,/u haalt?Jullie spreken hier altijd van een bol vario plaatje,ik heb er liggen met nr 8b op
    zijn dat bolle plaatjes?Zwaardere gewichtjes gaat de brommer dan sneller?
    alvast bedankt mvg francky

    • hallo,

      er zitten een aantal begrenzingen op een a klass:. spruitstuk, luchtfilter inlaat, sproeier, uitlaat en idd de vario. ik weet niet of je een boller plaatje hebt. vergelijk hem eens met een van iemand anders. de polinivario met 15 graden plaat werkt ook prima. monteer ook een sito, wil je echt iets bereiken, dan zul je een andere cilinder moeten monteren. de originele is namelijk erg traag. succes.

  33. Hallo

    ik heb sinds kort een wallaroo.
    Deze heb ik van de ijzer pers gered .
    nu is het idee om hem volledig te herstellen .
    Het gaat om een wallaroo type b.
    ik heb een airsal 70cc alu in huisgehaald en een 17.5 spruitstuk van malossi plus 17.5 mm caburateur nu is mijn vraag wat een geschikte uitlaat is voor deze setup .
    ik heb ook een een malossi vario en delta clutch .
    ik heb veel ervaring met caminootjes maar wallaroo is weer even wat anders.
    wie kan mij meer vertellen?

    • Een uitlaat die geschikt zou zijn is een Gianelli Pro 5. Uiteraard zijn er veel meer uitlaten, echter zullen die een specifiekere afstelling vragen.
      Verder zijn blijkbaar alle carbu’s groter dan 16mm TE groot volgens de geleerden.

      Maar probeer hem zo goed mogelijk af te stellen met het materiaal wat je nu reeds hebt aangeschaft.

  34. Hoi iedereen,
    Dit is m’n huidige set-up en hiermee rijdt m’n Walla’tje prima. :-)

    Originele cilinder 50cc klasse B, Polini vario met 15° plaat, 6 gewichtjes van 8g erin, originele vario-veer achteraan, originele koppeling, sito-uitlaatje zonder prop, originele membraan-plaat, originele carbu met sproeier 98 (jawel!), originele luchtfilter, inlaatslang zo wijd mogelijk gemaakt om veel lucht te kunnen aanzuigen, vandaar die grote sproeier nodig. Hij rijdt op de kop 60 km/u en trekt behoorlijk goed op, wat het rijden zeer prettig maakt.
    Groetjes,
    Maaidie.

  35. Hallo zouden jullie mij op de hoogte willen houden wanneer er weer een meeting of een touring is, ik zou graag een keer mee willen.

  36. hallo, ik ben in bezit van 2 wallaroo’s 1tje heb ik helemaal mooi opgemaakt maar origineel gelaten en rijd perfect. De andere wil ik nu opmaken maar wilt niet starten, hij heeft benzine en carbu is perfect heb hem al op mijn “goede walalroo” gezet om te testen, ontsteking is ook perfect. Weet iemand hoe ik kan te weten komen wat er scheelt of iemand die me kan raad geven?

    mvg ignace

    • hallo ignace,

      draai je spruitstuk er eens af en controleer eens of je membraan klepjes nog in goede staat zijn en of er geen stukje uit zijn gebroken.
      Indien dit het geval is vervang ze dan.
      Als ze niet defect zijn, controleer dan eens of je krukaskeerringen niet lek zijn, als ze lekken zal er brandstof bij je kickstarter en vario terecht komen. Eventueel een nieuwe plaatsen.

  37. hallo
    ik had een wallaroo snor
    nu heb ik een opgevoert blok gekocht
    70cc snelle uitlaat grote carbrateur dopler krukas
    maar nu start hij wel maar loopt niet goed en stottert regelmatig
    en moet heel lang warm lopen voordat hij een beetje wil rijden v snaar blijft ook rond draaien terwijl ik stil staat en heeft een heel hoog toerental voordat hij weg rijd als iemand informatie heeft kunt u dan appen of mailen naar 1080842derede.nl of 0640940188
    gr jens de waele

    • ik zou beginnen met het terugmonteren van de originele carburateur, 96 sproeier en luchtstelschroef 1,5 slag open.(originele luchtfilter gebruiken)
      Controleer of hij nergens valse lucht trekt en check of je membraam klepjes niet kapot zijn.

  38. Hoi iedereen,

    Ik vroeg me af of iemand van jullie wat tips heeft om het luchtfilter element bij de Wallaroo te vervangen.Ik heb namelijk een origineel Honda element aangeschaft om mijn motor te voorzien van schonere lucht,echter dat rotding wil in geen geval open.Ik heb reeds de vijf vijzen er uit geschroefd,maar het ding zit écht muurvast,en voordat ik de boel sloop,ben ik dan maar gestopt.Heeft iemand hier enige ervaring mee?

    Groetjes,
    El Stavio

    • hoi,

      ik zou eerst even alles goed schoonmaken.
      dan misschien met een haarfohn alles warm maken, en misschien een paar kleine tikjes erop geven.

      succes

    • hoi Martijn,

      dat zal niet meevallen.
      Deze zijn bijna allemaal verwijderd en weggegooid.
      Zoek op 2dehands.be daar heb je kans

  39. Goedendag. Wat een leuke site zeg!
    Mijn neefje heeft een Wallaroo uit ’94 op de kop getikt en is daar nogal gek mee. Hij mist alleen de standaard. Heeft iemand een idee waar hij die kan krijgen? Op MP is iig niks te vinden. alvast bedankt

    • Hoi Leonardo,

      een middenstandaard is vaak versleten of ontbreekt inderdaad.
      Erg moeilijk om een nette te vinden. Eventueel een oude opknappen kan ook.
      Eventueel heb ik nog wel een zijstandaard liggen.

      bij interesse mail even anar: info@hondawallaroo.nl

  40. Hallo,
    Heb een standaard Hollandse Wallaroo,wat hoort hier voor een hoofd
    sproeier in te zitten?
    Alleen de cdi is niet meer toeren begrensd,wat kan er anders nog het beste voor een sproeier in komen,er zit nu een 72 in
    Grt,
    Eric

    • Hoi Eric,

      Standaard sproeier is 75.
      Als je naast een onbegrensde CDI ook de begrenzing uit je uitlaat haalt en de vario aanpast, zou ik een 78/80 sproeier plaatsen.

      • ok,bedankt.Ik ga dan eerst de sproeier
        vervangen voor een 75.
        Hij loopt nu zo 50-55 op de teller ,maar het middengebied trekt ie niet zo hard door.
        grt,
        Eric

  41. Hey, ‘kheb een giraldoni 70cc gekocht maar past niet op motorblok. Ik lees in eerdere reacties dat ofwel cilinder afdraaien of carter uitfrezen. Hoeveel maag er van af aangezien de cilinder uitzet bij warmte? En kan ik daarna nog mijn mallosie 50 cc terug plaatsen indien nodig? Grtz…

    • Ik bedoel gilardoni maar zie op de doos 65cc maar seller zei is toch 70cc. Klopt dit ? En zijn er dingen waar ik zeker moet op letten bij roderen ? Ze heeft mij er een 60 sproeier bij gegeven . Is die grote van sproeier genoeg? Heb een achter vario met de groene trek veertjes en vooraan topracing met 10 gramgewichtjes. Als ik die met de groene t rek veertjes zet geraak ik niet op snelheid zoals met de originele veertjes . Hoe komt dit?, lichtere gewichtjes plaatsen misschien? Ook heb ik er nu een sito+ op zitten is die goed voor het roderen van giraldoni cilinder voor het verkrijgen van het optimale kunnen van cilinder? Wat is de beste verhouding olie/benzine voor roderen? Grtz

      • 65cc is in de volksmond 70cc.
        sproeier 60 is echt veeel te klein. je hebt iets van 94 nodig bij gebruik van een snelle uitlaat.
        trekveertjes kan ik je niet in adviseren helaas. iets strakker dan normaal zou kunnen.
        De sito zou ik wegdoen en een leovince handmade of gianelli pro 5 monteren.
        Iets vetter smeren dan normaal, nooit te vet.

  42. hey hey ik ben met een project bezig maar de brommer was al opgedreven met originele stukken maar ik ben verder aan het gaan voor sprintjes in frankrijk maar nu vraag ik me af wet de originele stukken zijn zoals variogewichten sproeier en alles wat je kan doen om een brommer op te drijven zonder al teveel kosten als ik dit weet zou het mij enorm veel helpen om hem deftig te kunnen laten rijden zoals het moet :)

  43. Hallo,
    heeft iemand een schema met de aansluiting voor een originele CDI voor mij.
    Ik heb nu 2 stekkers,eentje met 2 aansluitingen en eentje met 3 aansluitingen.Ik wil van een snelle cdi naar originele cdi namelijk.
    een fotootje met kleur combinatie zou mooi zijn.Ik heb al een origineel schema,maar deze geeft 1 stekker weer waar de 5 draden samen komen,lekker duidelijk…..niet dus
    Email is epa734v4sp@hotmail.com
    grt,
    Eric

Laat een reactie achter bij sonny Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>